پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
بروزباش
هرآنچه که شمادوست دارین دربروزباش
بروزباش
www.malasfarham.loxblog.com
بروزباش
لطــــــفا از دیگرصــــفحــــات و مــــطالـــب وب نــیز دیــدن فرمایید

https://telegram.me/taramod

https://telegram.me/taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

کـانـال ایستگاه تغیـــــیر بـاورهـــا راهــــــــــی بســـوی موفقیـــت




بازدید : 91222
نویسنده : فرهام

در فصل گرم بهتر است لباس های روشن نخی بپوشید، چون استفاده از لباس های مشکی و نایلونی موجب افزایش دمای بدن به 39 تا 40 درجه می شود. علاوه بر این،تعریق زیاد با چنین پوشش هایی، شرایط مناسبی را برای رشد باکتری ها و قارچ ها فراهم می کند.

تعریق پوست می تواند عوارض بسیار زیاد و ناراحت کننده ای داشته باشد، اثرات لکه های عرق به صورت جوش هایی روی صورت و گردن کودکان و دانه های سفید براق پرآب،اطراف بینی و زیر پلک های افراد بالغ نمود پیدا می کند که با تعریق مجدد تشدید می شود. علاوه بر آن به علت ترشح عرق، ضایعات عفونی در زیر بغل، کشاله ران و نقاطی مانند اطراف سینه و پشت گردن ایجاد و موجب خارش، التهاب و قرمزی پوست می شود.

کلر آب استخر می تواند باعث ابتلا به اگزماهای شدید پوستی، خشکی شدید پوست و گاهی اوقات ریزش مو شود. بنابراین لازم است پیش و پس از رفتن به استخر، زیر دوش، بدن کاملا شسته شود و پس از استخر از کرم های مرطوب کننده استفاده کرد.

 

 

پوست و ورزش

نکات بهداشتی که در استفاده از وسایل ورزشی در سالن ها باید مورد توجه قرار گیرد:

جنس روکش بیشتر وسایل ورزشی از جنس نایلون است و رطوبت و عرق روی آن باقی می ماند که می تواند باعث ایجاد قارچ و لک روی پوست شود. بنابراین پیش از استفاده از این وسایل حتما باید دوش گرفت سپس برای استفاده از این وسایل، حوله جداگانه ای روی آن انداخت. استفاده از حوله خشک کردن بدن، بر روی وسایل ورزشی باعث می شود که افراد از خود، بیماری قارچی بگیرند. علاوه بر آن، پس از ورزش باید سریع دوش گرفت و بدن خود را با مواد شوینده ای شست و شو داد که از سوی پزشک یا داروخانه توصیه شده است.

 

 

پوست و آفتاب

سوختگی با آفتاب، میزان گلبول سفید بدن را کاهش می دهد. زیرا گلبول های سفید که در مویرگ ها قرار دارند توسط اشعه ماورا» بنفش موجود در نور خورشید از بین می رود.

 

 

پیشگیری از آفتاب سوختگی

از مواجه شدن غیرضروری با آفتاب خودداری کنید.

حداکثر تابش اشعه ماورای بنفش بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است. در این ساعات در محیط های بسته به سر برید و اگر در محیط بیرون هستید در سایه باشید زیرا سایه می تواند تا 50 درصد باعث کاهش اثرات اشعه ماورای بنفش شود.

در روزهای ابری هنوز اشعه ماورای بنفش وجود دارد و ممکن است آفتاب سوختگی رخ دهد. با بالا رفتن در ارتفاعات، شدت اشعه ماورای بنفش افزایش می یابد. با افزایش ارتفاع هر 300 متر، 4 تا 5 درصد شدت آن افزایش می یابد. بنابراین به کسانی که به کوه نوردی می روند توصیه می شود با توجه به این نکته از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

از گرفتن حمام آفتاب و برنزه کردن پوست باید پرهیز کرد. از رفتن به سالن های مخصوص برنزه کردن و استفاده از اشعه های مصنوعی نیز باید خود داری کرد.

در صورتی که خیلی تمایل به برنزه شدن دارید می توانید از کرم های مخصوص برنزه کردن استفاده کنید تا ضمن محافظت ازاشعه آفتاب، رنگ دلخواه تان را نیز به دست آورید.

 

 

مسمومیت غذایی در فصل گرما

علائم و نشانه های مسمومیت غذایی بسته به علل پیدایش، تفاوت دارند; اما بیشتر مسمومیت ها منجر به بروز یک یا چند نشانه زیر خواهند شد: تهوع، استفراغ، اسهال آبکی، درد شکمی، بی اشتهایی، خستگی و تب.

علائم و نشانه ها ممکن است در عرض چند ساعت پس از خوردن مواد غذایی آلوده یا حتی چند روز بعد شروع شوند. شایع ترین عارضه مسمومیت، کم آبی بدن(از دست دادن شدید آب، املاح و مواد معدنی ضروری) است.

مسمومیت غذایی در اکثر موارد به خودی خود در عرض 48 ساعت بهبود می یابد; اما برای داشتن حسی بهتر نکات زیر را رعایت کنید:

به معده خود استراحت دهید و خوردن و آشامیدن را برای چند ساعت متوقف کنید.

سعی کنید تکه ای یخ را مکیده یا آب کافی بنوشید. پس از بهبود نسبی، به تدریج شروع به خوردن و نوشیدن کنید و از غذاهایی که هضم آن ها ساده تر است شروع کنید. اگر تهوع شما برگشت، دوباره خوردن را قطع کنید. بیماری و کم آبی بدن، باعث خستگی و ضعف شما می شود پس استراحت را فراموش نکنید.

 

 

مقابله و پیشگیری

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس این کارها را فراموش نکنید: دست ها،ظروف و سطوح مربوط به مواد غذایی را مرتب بشویید. مواد غذایی خام را جدا از مواد آماده مصرف، نگهداری کنید.

هنگام خرید، آماده کردن غذا یا نگهداری آن ها، گوشت، مرغ و ماهی را جدا از مواد غذایی دیگر نگه دارید. پخت غذاها باید در درجه حرارت مطمئن صورت گیرد. عوامل بیماری زا اغلب در دمایی بین 63 تا 74 درجه سانتی گراد از بین خواهند رفت.

غذاهای فاسد شدنی را بی درنگ در یخچال یا فریزر قرار دهید. اگر ماده غذایی ای را قرار نیست طی دو روز آینده مصرف کنید حتما در فریزر قرار دهید. مواد غذایی منجمد را در دمای اتاق قرار ندهید. امن ترین شیوه برای آب کردن یخ غذاها، استفاده از یخچال یا مایکروویو (انجمادزدایی) است.

ریختن آب سرد روی غذا نیز شیوه ای مطمئن خواهد بود. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید;اگر به سلامت غذایی اطمینان ندارید، آن را مصرف نکنید.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91365
نویسنده : فرهام
نسخه مناسب چاپارسال به دوستان
آیا مصرف ویتامین به درمان افسردگی کمک می کند؟
کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن انسان می تواند باعث نشانه های افسردگی در فرد شود.

آیا مصرف ویتامین به درمان افسردگی کمک می کند؟

پاسخ این سوال این است: «احتمال دارد.»

کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن انسان می تواند باعث نشانه های افسردگی در فرد شود. بنابراین چنانچه افسردگی به این علت باشد، خوردن مکمل های غذایی حتماً به شخص کمک می کند و بر عکس، اگر افسردگی شخص دلایل دیگری داشته باشد، خوردن ویتامین ها و مکمل های غذایی کمکی نخواهد کرد. البته مطمئناً به امتحانش می ارزد و خوب است که شخص قبل از مصرف داروهای ضدافسردگی، ابتدا برای مدتی از مکمل های غذایی به مقدار کافی استفاده کند.

در زیر با برخی از ویتامین ها و ارتباط آنها با افسردگی آشنا می شویم.

ویتامین ب- کمپلکس

ویتامین های ب-کمپلکس برای سلامت هیجانی و ذهنی، نقش اساسی دارند. این ویتامین ها در بدن ما ذخیره نمی شوند. بنابراین باید روزانه در رژیم غذایی ما گنجانده شوند. ویتامین های ب توسط الکل، شکر، نیکوتین و کافئین از بین می رود. در نتیجه، تعجبی ندارد که بسیاری از مردم دچار کمبود این نوع ویتامین هستند.

یافته های جدید درباره ارتباط ویتامین های ب- کمپلکس و افسردگی به قرار زیر است:

• ویتامین ب-1 (تیامین ):

مغز انسان از این ویتامین برای کمک به تبدیل قندخون به سوخت و عامل محرّک استفاده می کند و بدون آن، مغز به سرعت بدون انرژی می ماند.

این امر می تواند به خستگی، افسردگی، تندخوئی، زودرنجی، اضطراب و حتی فکر خودکشی بیانجامد. کمبود ویتامین ب-1، همچنین می تواند باعث مشکلات حافظه، کم اشتهایی، بیخوابی و اختلالات گوارشی گردد. مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده، مثل شکر، نیاز ویتامین ب-1 بدن را تامین می کند.

• ویتامین ب-3 (نیاسین ):

سرانجام کشف شد که بیماری پلاگر ( pellagra ) که روان پریشی و زوال عقل از جمله نشانه های آن است، به دلیل کمبود نیاسین بروز می کند. هم اکنون بسیاری از محصولات غذایی حاوی نیاسین هستند و بیماری پلاگر تقریباً ریشه کن شده است. کمبود ویتامین ب-3 می تواند باعث بیقراری، اضطراب و نیز کند ذهنی و کم تحرکی گردد.

• ویتامین ب-5 (اسیدپانتوتنیک ):

نشانه های کمبود این ویتامین عبارتند از خستگی، اضطراب مزمن وافسردگی. ویتامین ب-5 برای ایجاد هورمونها و استفاده از اسیدهای آمینه و استیل کولین ( acetylcholine ) شیمیایی مغز که به کمک هم از انواع خاصی از افسردگی جلوگیری می کنند مورد نیاز است.

• ویتامین ب-6 (پیریدوکسین ):

این ویتامین به پردازش اسیدهای آمینه که عناصر سازنده تمام پروتئین ها و برخی از هورمونها هستند، کمک می کند. این ویتامین همچنین در تولید سروتونین، ملاتونین و دوپامین مورد نیاز است. کمبود ویتامین ب-6 که البته بسیار نادر است، باعث آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن، ضایعات پوستی و آشفتگی ذهنی می گردد. کمبود این ویتامین گاهی در افراد الکلی، بیمارانی که دارای نارسائی کبدی هستند، و خانمهایی که از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند، بروز می کند. بسیاری از متخصصان تغذیه عقیده دارند که اغلب رژیم های غذایی، به مقدار بهینه و کافی این ویتامین را تامین نمی کنند.

• ویتامین ب-12 :

به دلیل اهمیت ویتامین ب-12 در تشکیل گلبولهای قرمز خون، کمبود آن به مشکلاتی در اکسیژن رسانی که به کم خونی خطرناک موسوم است، منجر می شود. این اختلال می تواند باعث تغییر حالت مداوم، پارانویا (بدگمانی ) ، تحریک پذیری، گیجی، زوال عقل ، توهّم زدگی یا شیدایی و سرانجام به دنبال آن کم اشتهایی، سرگیجه، ضعف، نفس تنگی، تپش قلب، اسهال و احساس سوزش در اندامهای انتهایی مثل دست و پا گردد. کمبود این ویتامین پس از یک دوره طولانی پیش می آید زیرا در کبد انسان برای سه تا پنج سال ذخیره وجود دارد. هنگامی که کمبود ویتامین ب-12 در فردی بروز می کند، معمولاً به خاطر کمبود آنزیمی است که باعث جذب آن در روده می شود. به دلیل آن که با بالارفتن سن از مقدار این آنزیم کاسته می شود، افرد مسن بیشتر در معرض کمبود ویتامین ب-12 هستند.

• اسیدفولیک :

این ویتامین ب برای ترکیب DNA مورد نیاز است. رژیم غذایی نامناسب و عوامل دیگری مانند بیماری، الکلیسم و نیز مصرف داروهای مختلفی چون آسپرین، قرص های ضدبارداری، باربیتورات ها و داروهای ضد تشنج، در کمبود اسیدفولیک دخالت دارند. مصرف این ویتامین مخصوصاً به خانم های باردار توصیه می گردد.

ویتامین ث

کمبود ویتامین ث مستقیماً باعث افسردگی می گردد که باید با استفاده از مکملهای غذایی به برطرف کردن آن پرداخت. استفاده از مکملهای غذایی خصوصاً پس از اعمال جراحی و بیماری های التهابی اهمیت دارد. اضطراب، بارداری و شیردهی نیز نیاز بدن به ویتامین ث را افزایش می دهند. لازم به تذکر است که مصرف آسپرین، تتراسیکلین و قرص های ضدبارداری، ذخیره بدن را به انتها می رساند.

مواد معدنی

کمبود برخی از مواد معدنی نیز می تواند باعث افسردگی گردد.

• منیزیم :

کمبود منیزیم باعث بروز نشانه های افسردگی و همچنین گیجی، بیقراری، اضطراب، توهّم و انواع مشکلات جسمی می گردد. اغلب رژیم های غذایی شامل منیزیم به مقدار کافی نیستند و استرس نیز به شدّت، مقدار منیزیم موجود بدن را کاهش می دهد.

• کلسیم :

کمبود کلسیم بر روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیر می گذارد. سطح پائین کلسیم باعث ناآرامی، دلهره، تندخوئی، زودرنجی و بی حسّی می شود.

• روی :

کمبود روی در بدن به بی احساسی ، بی اشتهایی، سستی و خواب آلودگی منجر می شود. با پائین آمدن سطح روی در بدن، ممکن است میزان مس بدن به سطح سمّی افزایش یابد و باعث پارانویا (بدگمانی ) و ترس و وحشت گردد.

• آهن :

افسردگی غالباً نشانه ای از کمبود آهن مزمن است. از دیگر نشانه های کمبود آهن می توان به ضعف عمومی، سستی و بی حالی، خستگی، کم اشتهایی و سردرد اشاره کرد.

• منگنز :

این فلز برای استفاده مناسب از ویتامین های ب-کمپلکس و ویتامین ث مورد نیاز است. منگنز همچنین در تشکیل اسیدهای آمینه نقش دارد و به همین دلیل، کمبود آن می تواند به کاهش سطح ناقل های عصبی و در نتیجه افسردگی منجر شود. این فلز به تثبیت قندخون و جلوگیری از تغییر حالت های مداوم نیز کمک می کند.

• پتاسیم :

کمبود پتاسیم معمولاً به افسردگی، گریانی، ضعف و خستگی منجر می شود.

ترجمه : کلینیک الکترونیکی روان یار

منبع

* Can Vitamins Help Depression , Nancy Schimelpfening,

http://depression.about.com/cs/diet/a/vitamin.htm

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



الکساندر گراهام بل - Alexander Graham Bell
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91532
نویسنده : فرهام

الکساندر گراهام بل

(3 مارس 1847 - 2 اوت 1922)

او یک دانشمند برجسته مخترع مهندس و مبتکر است که اعتبار اصلی خودش را با اختراع اولین تلفن های عملی بدست آورد.

تحقیقات او در علوم شنوایی گفتار و تجربه کار با تلگراف او را به آزمایش با دستگاهی که در نهایت در بل به اوج خود رسید هدایت کرد که موفق شد اولین حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای تلفن در سال 1876 و اختراع سمعک شنوایی دریافت نماید.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91230
نویسنده : فرهام

خوش‌خطی از جمله صفاتی است که برخی آن را ارثی می‌دانند. می‌توان شواهدی برای اثبات این مدعا یافت. اما ذاتی بودن خط‌خوش به آن معنا نیست که این صفت قابل یادگیری نباشد.

در واقع می‌توان از ابتدا که بچه‌ها دبستان می‌روند، با توجه به یک رشته ملاحظات و انجام تمرین‌هایی چند، دانش‌آموزان را به اهمیت خط خوش واقف و این قابلیت را در آنان تقویت کرد.

در مطلبی که در پی می‌آید، آموزگاری توصیه‌هایی را برای واداشتن دانش‌آموزان از بدخطی و تشویق آنان به خوش‌خطی عرضه می‌کند. مخاطب برخی از این توصیه‌ها آموزگاران و والدین و برخی دیگر خود دانش‌آموزان است. نویسنده معتقد است توجه به نگارش دانش‌آموزان از همان سال‌های اولیه دبستان مورد توجه قرار بگیرد.

***

پرورش قابلیت خو‌شنویسی در بچه‌ها می‌تواند امتیازی چشمگیر در بزرگسالی برای آنان به همراه داشته باشد. هر چه باشد، خوش‌خطی از جمله صفاتی است که همواره مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید فرزندتان خوش‌خط شود، به این نکات توجه کنید:

علل بدخطی

* توجه نکردن دانش‌آموزان به خط زمینه دفتر و تخته کلاس.
*
اضطراب و نگرانی دانش‌آموزان هنگام نوشتن.
*
نداشتن اعتماد به نفس هنگام نوشتن.
*
نداشتن آ‌مادگی جسمانی، روانی، روحی.
*
وجود اختلالات یادگیری در دانش‌آموزان.
*
نداشتن هدف و انگیزه برای زیبانویسی.
*
مواجه شدن دانش‌آموزان با حجم زیاد تکالیف.
*
تندنویسی تکالیف.
*
استفاده از خودکار، روان‌نویس و وسایل مشابه آن.
*
آشنا شدن دانش‌آموزان در کلاس اول با خط نسخ ماشینی، این امر سبب می‌شود در کلاس‌های بالاتر به سختی بتواند خط نستعلیق را جایگزین خط نسخ کند.
*
خط نسخ کتاب‌های درسی دوره ابتدایی.
*
اتلاف وقت هنگام نوشتن خط نسخ مانند کلمه (محمد) اگر همین کلمه را دانش‌آموز با خط نستعلیق بنویسد سرعت بیشتری خواهد داشت.
*
بی‌توجهی به هنر.
*
خط نسخ روی کاغذ حجم بیشتری می‌گیرد، اما واژگان در خط نستعلیق جای کمتری اشغال می‌کنند.
*
خط نسخ به سبب نداشتن سیرهای دایره‌ای و انحناها و قوس‌های موجود در مفردات و کلمات صرفاً یادگیری در خواندن و نوشتن را تسهیل می‌کند و تأثیری در خوش‌نویسی ندارد.
*
فشردگی برنامه کلاسی در یک نیمروز و فشار بر دانش‌آموزان به سبب دو یا چند نوبتی بودن مدرسه.
*
استفاده از ابزار نامناسب از جمله مداد کوتاه و کاغذ بدون خط به خصوص در پایه‌های اولیه ابتدایی.
*
بی‌‌دقتی هنگام نوشتن و رعایت نکردن هم شکلی، هم اندازه و هم فاصله بودن واژگان.
*
بی‌دقتی برای تمیز و مرتب نوشتن.
*
تراکم بیش از حد شاگردان در کلاس و نداشتن فضای مناسب و کافی برای نوشتن.
*
دادن تکالیف نامناسب و بدون تناسب با توانایی کودکان.
*
بی‌اعتنایی اغلب معلمان ابتدایی به استفاده از خط‌ نستعلیق و آموزش آن.
*
واکنش‌های منفی و نامناسب بعضی معلمان در برخورد با نوشته‌های دانش‌آموزان.
*
جدی نگرفتن یادگیری خط از طرف خانواده و مدرسه و نبود مراقبت‌های لازم.
*
نبود انگیزه، حوصله و دانش لازم نزد برخی معلمان ابتدایی برای آموزش خط به دانش‌آموزان.
*
بدخطی بعضی از والدین، سرمشق نامناسبی برای کودکان است.
*
دادن سرمشق‌هایی با رسم‌الخط نامناسب به دانش‌آموزان.
*
ندانستن روش‌ و راهکارهای، خوشنویسی و اجرا نکردن تمرین‌های لازم.
*
قرار دادن چپ دست و راست دست در کنار هم هنگام نوشتن.
*
بی‌توجهی به زیبایی هنری خط که باعث تقویت روح لطیف در کودکان می‌شود.
*
نبود دستورالعمل مشخص و روشنی برای آموزش خط نستعلیق به منظور تکرار و تمرین دانش‌آموزان

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



راست مغز هستید یا چپ مغز؟
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91304
نویسنده : فرهام

دانشمندان نظریه هایی راجع به دو نیمکره مغز دارند که نشان می دهد عملکرد و روش فرمان دادن به بدن در هر یک متفاوت است. فکر می کنید شما راست مغز باشید یا چپ مغز؟ پژوهش های اخیر نشان می دهد راست مغزها و چپ مغزها روش های متفاوتی در پردازش اطلاعات و واکنش به آنها دارند.. بر همین اساس روش درس خواندن در هر یک از آنها نیز باید متفاوت باشد.این نظریه ها نشان می دهد افراد راست مغز بیشتر با نیمکره هیجانی و شهودی راست هدایت می شوند و چپ مغزها به روش منطقی و ترتیبی عکس العمل نشان می دهند که نیمکره چپ مغز آن را هدایت می کند. شخصیت هر فرد هم تا حد بالایی از روی نوع مغز او شکل می گیرد و این مساله تاثیر چشمگیری روی مهارت های مطالعه، عادات انجام تکالیف و نمرات شخص دارد. مثلاً ممکن است بعضی دانش آموزان یا دانشجویان با یک نوع خاص از امتحان یا تکلیف مشکل داشته باشند و مشکلشان هم هیچ ربطی به درس خواندن یا نخواندن نداشته باشد. بلکه موضوع فقط به نوع خاص مغز آنها برمی گردد. اگر بدانید راست مغز هستید یا چپ مغز می توانید روش های مطالعه مناسب خود را برگزینید و برنامه ریزی درسی خود را براساس شخصیت و نوع مغزتان تنظیم کنید تا نتیجه بهتری عایدتان شود.
آیا سر کلاس مدام به ساعتتان نگاه می کنید یا وقتی زنگ می خورد تعجب می کنید که چه زود گذشت؟ آیا به شما ایراد می گیرند که زیادی همه چیز را تحلیل می کنید یا می گویند خیال باف هستید؟ این ویژگی های شخصیتی به نوع مغز بستگی دارند. معمولاً رفتار چپ مغزها سازمان یافته تر است، گاهی به ساعت نگاه می کنند، اطلاعات را پردازش می کنند و این کار را به ترتیب انجام می دهند. این دسته از افراد معمولاً هوشیارند و قوانین و برنامه ها را دنبال می کنند.. دانش آموزان چپ مغز در ریاضی و علوم قوی هستند و می توانند سریع به پرسش ها پاسخ بدهند. چپ مغزها رقیب های ریسک پذیری هستند. راست مغزها خیال پرداز هستند. ممکن است خیلی باهوش و متفکر باشند که البته محتمل است که در دنیای کوچک خیال خود گم بشوند. این دسته در علوم اجتماعی و هنر خیلی خوب نتیجه می گیرند. راست مغزها خودانگیخته تر از چپ مغزهای همیشه هوشیارند و بیشتر دوست دارند احساس های ناخودآگاه خود را دنبال کنند.
راست مغزها بسیار شهودی هستند و مهارت بسیاری دارند که در دام دروغ یا نیرنگ نیفتند. اینها رقیب های جاودان هستند.اما اگر کسی درست در میان این دو تیپ شخصیتی باشد چه؟ افراد با هم متفاوتند و همه ویژگی هایی از هر دو نوع مغز را در خود دارند. بعضی ها واقعاً ویژگی های برابر و یکسانی دارند. جهت گیری مغز این دانش آموزان و دانشجویان میانه است و ممکن است در کارورزی عملکرد بسیار خوبی داشته باشند، چون این افراد خصلت های قوی هر دو نیم کره را در خود دارند بنابراین منطق را از نیمکره چپ و شهود را از نیمکره راست در اختیار دارند که فرمول بسیار مناسبی برای موفقیت در تجارت است.


● ویژگی های دانش آموزان راست مغز


آیا وقتی معلم یا استاد زیاد حرف می زند خسته می شوید؟ آیا احساس می کنید می توانید مردم را به راحتی و فقط با نگاه کردن ارزیابی کنید. اگر این طور باشد امکان دارد که راست مغز باشید.
ـ جزوه برمی دارید اما آنها را گم می کنید. دنبال کردن تحقیق برایتان کار سختی است.
ـ سخت می توانید حواستان را جمع کنید.
ـ با مردم راحت هستید.
ـ مثل بعضی مردم راحت دستاویز مسخره بازی دیگران نمی شوید.
ـ به نظر خیالباف می آیید اما در واقع به فکر عمیق فرو می روید.
ـ مردم می گویند ماورایی هستید و علم غیب دارید.
ـ به نوشتن رمان، نقاشی یا نواختن موسیقی علاقه دارید.
ـ ممکن است ورزشکار باشید.
ـ از داستان های پررمز و راز خوشتان می آید.
ـ زمانی را به تامل و تعمق اختصاص می دهید و فکر می کنید هر اتفاقی دوجنبه دارد.
ـ ممکن است گذر زمان را فراموش کنید.
ـ خودجوش و خودانگیخته هستید.
ـ بذله گو و بامزه هستید.
ـ نمی توانید دستورالعمل ها را کلمه به کلمه دنبال کنید.
ـ پیش بینی ناپذیر هستید.
ـ راحت گم یا سرگردان می شوید.
ـ هیجانی هستید.
ـ دوست ندارید دستورالعمل ها را بخوانید.
ـ ممکن است موقع درس خواندن موسیقی هم گوش بدهید.
ـ دراز می کشید و مطالعه می کنید.
ـ ممکن است ناشناخته ها برایتان جالب باشد.
ـ آدم معقول و وارسته ای هستید.
▪ راست مغزها در کلاس
ـ در کلاس تاریخ بیشتر از جنبه های اجتماعی لذت می برید. دوست دارید اتفاقاتی را که در تاریخ افتاده کشف کنید.
ـ اگر روش خودتان را به کار بگیرید ممکن است عملکرد رضایت بخشی در کلاس ریاضی داشته باشید اما از حل مساله های طولانی خسته می شوید.
ـ علوم؟ خسته کننده است.
ـ در کلاس ادبیات موفق هستید به خصوص هنگام روخوانی و انشا.
▪ توصیه هایی برای راست مغزها
ـ تنهایی تحقیق بنویسید.
ـ مراقب خیال پردازی های خود باشید و آنها را مهار کنید.
ـ بگذارید قوه تخیلتان شما را در هنر پیش براند.
ـ بگذارید شهودتان در موقعیت های اجتماعی برایتان کار کند.
ـ بگذارید تفکر عمیقتان در آزمون های تشریحی برایتان کار کند، اما در آن غرق نشوید.
ـ در تحقیق ها خلاق باشید. می توانید از زبان شورانگیزتان خوب استفاده کنید.
ـ هنگام درس خواندن از تصویر و نمودار کمک بگیرید.
ـ دستورالعمل ها را بنویسید.
ـ سعی کنید برنامه ریزی شده تر عمل کنید.
ـ بیش از حد به دیگران مشکوک نباشید.
ـ برای سازماندهی افکارتان نکات عمده را مشخص کنید.
ـ در تکالیف ادبیات، ادبیات داستانی را انتخاب کنید.
ـ استادانی را که زیاد حرف می زنند انتخاب نکنید، به سراغ آنهایی بروید که در کلاسشان فعالیتی انجام می گیرد..
ـ شما خوب داستان می گویید؛ بعضی از آنها را بنویسید.
ـ اطلاعات را دسته بندی کنید تا آنها را بهتر بفهمید.
ـ در پاسخ به سوالات با فکر کردن به تمامی احتمالات درنمانید.
ـ کارها را تمام کنید. شما خیلی باهوش هستید اما همیشه کارها را نیمه تمام رها می کنید.
شم و غریزه و مهارت های کلامی شما بی نظیر است. اگر خوب درس بخوانید ممکن است روزی شاگرد اول شوید.


● ویژگی های دانش آموزان چپ مغز


آیا خیلی سازمان یافته عمل می کنید؟ آیا عقیده دارید برای انجام هر کاری یک راه درست و یک راه غلط وجود دارد. اگر این طور است احتمالاًî چپ مغز هستید.
ـ احتمالاً از روی فهرست کارهایتان را انجام می دهید.
ـ دوست دارید سر کلاس انتقاد کنید.
ـ در ریاضیات و علوم قوی هستید.
ـ منطقی و اهل استدلال هستید.
ـ تحقیق شما دقیق و کاملاً مستند است.
ـ برای خود هدف معین می کنید.
ـ می توانید اطلاعات را خوب تعبیر و تفسیر کنید.
ـ اتاقتان منظم است.
ـ می توانید به سوالات بدون فکر جواب دهید.
ـ دستورالعمل ها را اجرا می کنید و کلاً دستورالعمل ها را می خوانید.
ـ احساساتی نیستید.
ـ بدون اینکه کاسه صبرتان لبریز شود می توانید به سخنرانی های طولانی گوش بدهید.
ـ اجازه نمی دهید احساسات به درونتان رخنه کنند.
ـ از فیلم های اکشن خوشتان می آید.
ـ نشسته مطالعه می کنید.
ـ کلماتتان دقیق هستند.
▪ چپ مغزها در کلاس
ـ در کلاس تاریخ می توانید تاریخ ها و روند امور را به یاد بیاورید.
ـ در کلاس ریاضی از حل کردن مساله های طولانی لذت می برید.
ـ از نظم علوم خوشتان می آید.
ـ در ادبیات درک مناسبی از دستورزبان و ساختار جمله دارید.
▪ توصیه هایی به دانش آموزان چپ مغز
ـ در اتاق آرام درس بخوانید.
ـ می توانید مساله های ریاضی را حل کنید اما اگر بخواهید آن را برای کسی که نمی فهمد توضیح بدهید از کوره درمی روید بنابراین برای درس دادن به دیگران پیشقدم نشوید مگر این که از خودتان مطمئن باشید.
ـ دوست دارید رهبر گروهی برای درس خواندن باشید؛ برای این کار داوطلب شوید.
ـ عضو یک گروه مباحثه یا رقابت درسی شوید.
ـ در نمایشگاه های علمی شرکت کنید. شما می توانید برنده مسابقه باشید.
ـ از مهارت خود در ریاضی و علوم بهره بگیرید.
ـ ادبیات غیرداستانی را انتخاب کنید.
ـ شما سوالات و تکالیف مبتنی بر واقعیت را ترجیح می دهید؛ سراغ سوال های نامحدود نروید.
ـ می توانید جزوه هایتان را خوب سروسامان بدهید؛ این کار را بکنید.
ـ اتاقتان را منظم نگه دارید.
ـ زیاد با معلم یا استاد بحث نکنید.
ـ تحقیق های تحلیلی را انتخاب کنید.
ـ هر وقت امکان دارد تنهایی کار کنید چون کسانی که مسخره بازی درمی آورند شما را خیلی خسته می کنند.
ـ اگر استادانی که موضوع بحث یا درس را آزاد می گذارند شما را سردرگم می کنند با آنها کلاس نگیرید.
ـ بیشتر خطر کنید. از خلاق بودن نترسید.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91311
نویسنده : فرهام
۱) تقویت حس اعتمادبه نفس و خودباوری در دانش آموزان یکی از شاخصه های اساسی تفکر خلاق، خودباوری و اعتمادبه نفس می باشد. اصولا ایده های مثبت و ایمان به توانایی های فردی شرط اول موفقیت و پیروزی می باشد. عدم پذیرش خود و استعدادهای نهایی باعث دلسردی، یاس و ناتوانی می گردد. بنابراین تاکید بر اندیشه های مثبت و پذیرفتن خود و دوری از ناامیدی و ناتوانی قدم اول بروز اندیشه خلاق در دانش آموزان می باشد.
 
۲) اهمیت جدی به امر آموزش ابتکار عمل و خلاقیت اصولا انسان موجودی است که تحت تاثیر آموزش و تربیت قرار می گیرد و اندیشه و تفکری وجود ندارد که قابل انتقال نباشد و آموزش گیرنده بعد از مدت کوتاهی تحت تاثر تعلیمات آموزش دهنده قرار می گیرد. بنابراین اگر ما خواهان داشتن دانش آموزانی خلاق و مبتکر می باشیم، باید اصول ابتکار و خلا قیت را به صورت منسجم و هدف دار به دانش آموزان داده تا خلا قیت در دانشآموزان نهادینه و پایدار گردد.

۳) ترتیب دادن سخنرانی برای شخصیت های خلا ق دانش آموز
رعایت و بهره گیری از این اصل از دو جهت حایز اهمیت می باشد. اول این که دانش آموزان خلاق، اندیشه های مبتکرانه خود را در اختیار سایر دانش آموزان قرار می دهند.
دومین فایده آن است که سایرین با الگوبرداری از چنین شخصیت هایی تلاش خواهند نمود که خود نیز خلاق و مبتکر شوند تا بتوانند الگویی برای سایر هم کلا سی های خود باشند.
 
۴) ترغیب و تشویق دانش آموزان به حدس زدن اندیشه های خلا ق زمانی بروز خواهند کرد که شرایطی برای ایجاد آن فراهم شود بهره گیری از روش حدس زدن در شرایط مختلف خود عاملی در شکوفایی استعدادها و تجلی خلاقیت می باشد. در این زمینه می شود مسائل گوناگون مطرح نمود و از دانش آموزان بخواهیم که حدس بزنند که راهکار چیست؟ و چه باید کرد؟ پیاده نمودن این روش بیشتر در مراحل آموزشی از قابلیت اجرایی برخوردار است.
 
۵) دادن فرصت برای دادن بیان احساسات مثبت و منفی به دانش آموزان یقینا هر دانش آموزی در برابر مسائل و رویدادها واکنش منحصر به فردی خواهد داشت، که بیان آن واکنش ها می تواند، زمینه ای برای تجلی خلا قیت در سایر دانش آموزان باشد. بنابراین ایجاد فضا و بستری طبیعی و آرام برای بیان واکنش ها و احساسات دانشآموزان و دور نمودن فضاهای خشن و پرالتهاب خود اقدامی عملی در پرورش خلاقیت دانش آموزان می باشد.

۶) پرهیز از عجله و شتاب در تقویت دانش آموزان پرورش و تعالی خلا قیت امری است تدریجی و از حرکتی آرام برخوردار می باشد. معمولا حرکت هایی که از روند یکنواختی برخوردار می باشند ریشه دارتر از حرکت های نسنجیده و پرشتاب می باشند، متاسفانه در مواردی دیده می شود که ما در مدت کوتاهی و آن هم به سرعت، می خواهیم توان خلا قیت و ابتکار را در دانش آموزان افزایش داده، که یقینا نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. پس مبارزه با شتاب زدگی های غیرمعقول اصلی اساسی در تربیت نیروهای خلاق می باشد.
 
۷) پرهیز از تمسخر، تهدید، شرمنده کردن و تنبیهیکی از روش های موثر در پرورش خلاقیت حذف عوامل منفی و تحقیرآمیز از فراروی دانش آموزان می باشد. اصولا تحقیر، تمسخر، تنبیه و شرمنده کردن از اموراتی هستند که مانع شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها می شوند، در نقطه مقابل احترام گذاردن، ارزش نهادن و تقویت خودباوری، از لوازم شکوفایی خلاقیت می باشند.
 
۸) توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان یادآوری این نکته حایز اهمیت است که هر دانش آموزی انسانی ویژه با امکانات و توانایی های منحصر به فرد خویش می باشد. در پرورش خلاقیت، توجه به این اصل ضروری به نظر می رسد که ما همگان را یکسان و برابر لحاظ نکنیم. بهره گیری و اطلاع از این تفاوت ها خود عاملی در تحقق و شکوفایی استعدادهای بالقوه موجود در دانشآموزان خواهد بود.
۹) تشویق و معرفی دانش آموزان موفق و خلا ق
این عمل از آن جهت ضروری به نظر می رسد که دانش آموزان الگوهای مناسب خود را می یابند. به عبارتی با بهره گیری از اصل تشویق هم دانش آموزان خلاق مورد تکریم قرار گرفته اند و هم الگوهای مناسبی به سایر دانش آموزان ارایه داده ایم.
 
۱۰) تعلیم اصل خواستن توانستن است به دانش آموز این اصل که ریشه در اعتماد به نفس دارد، هر دانش آموزی که به توانایی های خود ایمان داشته باشد و مطمئن باشد که می تواند، آن گاه امورات بزرگ در برابرش بسیار کوچک جلوه خواهند کرد و بالعکس عدم ایمان به توانایی و یاس و ناتوان پنداشتن خود نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

۱۱) پرورش انتقاد سازنده، نه فقط انتقاد کردن
خلاقیت زمانی به اوج خواهد رسید که انتقادات درست و سازنده مطرح شوند، معمولا در انتقادات ما می توانیم به ارزیابی عملکردها بپردازیم و مشکلات و معایب کار را دریابیم و در اصطلاح بهینه آنها بکوشیم. البته انتقاد شایسته آن است که به همراه خود راهکار و راه حل ارایه نماید و این نوع انتقادات جلو برنده و حرکت بخش می باشند. ولی انتقاداتی که صرفا از روی غرض ورزی باشند و از هیچ پشتوانه ای درستی برخوردار نباشند، جایگاهی در توسعه پرورش
خلاقیت نخواهد داشت.

۱۲) هدایت دانش آموزان به دخل و تصرف در مسائل و مفاهیم این عمل یکی از شیوه های آموزش رشد خلاقیت می باشد. ما می توانیم از دانش آموزان بخواهیم که در مسائل دخل و تصرف کنند. صورت مساله را گونه ای دیگر مطرح نماند. از روش دیگری به جواب برسند و هر عملی که بتواند نتیجه ای مطلوب ایجاد نماید. دخل و تصرف در مسائل و مفاهیم باعث رشد فزاینده خلاقیت در دانش آموزان می گردد. 

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91288
نویسنده : فرهام

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



الکساندر فلمینگ
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91344
نویسنده : فرهام

کشاورزی فقیر از اهالی اسکاتلند فلمینگ نام داشت. یک روز، در حالی که به دنبال امرار معاش خانواده‌اش بود، از باتلاقی در آن نزدیکی صدای درخواست کمک را شنید، وسایلش را بر روی زمین انداخت و به سمت باتلاق دوید...

پسری وحشت زده که تا کمر در باتلاق فرو رفته بود، فریاد می‌زد و تلاش می‌کرد تا خودش را آزاد کند.

فارمر فلمینگ او را از مرگی تدریجی و وحشتناک نجات داد...

روز بعد، کالسکه‌ای مجلل به منزل محقر فارمر فلمینگ رسید.

مرد اشراف‌زاده خود را به عنوان پدر پسری معرفی کرد که فارمر فلمینگ نجاتش داده بود.

اشراف زاده گفت: «می‌خواهم جبران کنم شما زندگی پسرم را نجات دادی.»

کشاورز اسکاتلندی جواب داد: «من نمی‌توانم برای کاری که انجام داده‌ام پولی بگیرم.»

در همین لحظه پسر کشاورز وارد کلبه شد.

اشراف‌زاده پرسید: «پسر شماست؟»

کشاورز با افتخار جواب داد: «بله»

- با هم معامله می‌کنیم. اجازه بدهید او را همراه خودم ببرم تا تحصیل کند. اگر شبیه پدرش باشد، به مردی تبدیل خواهد شد که تو به او افتخار خواهی کرد...

پسر فارمر فلمینگ از دانشکدة پزشکی سنت ماری در لندن فارغ التحصیل شد و همین طور ادامه داد تا در سراسر جهان به عنوان سِر الکساندر فلمینگ کاشف پنسیلین مشهور شد...

سال‌ها بعد، پسر همان اشراف‌زاده به ذات الریه مبتلا شد.

چه چیزی نجاتش داد؟ پنسیلین!

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



چوپان باهوش
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91354
نویسنده : فرهام

چوپانی مشغول چراندن گله گوسفندان خود در یک مرغزار دور افتاده بود. ناگهان سر و کله ی یک اتومبیل جدید کروکی از میان گرد و غبار جاده های خاکی پیدا شد. راننده ی آن اتومبیل که یک مرد جوان بسیار شیک پوش، با لباس های مارک دار سرش را از پنجره اتومبیل بیرون آورد و پرسید: اگر من به تو بگویم که دقیقا چند راس گوسفند داری، یکی از آنها را به من خواهی داد؟
چوپان نگاهی به جوان تازه به دوران رسیده و نگاهی به رمه اش که به آرامی در حال چریدن بود، انداخت و با وقار خاصی جواب مثبت داد.
جوان، ماشین خود را در گوشه ای پارک کرد و کامپیوتر نوت بوک  خود را به سرعت از ماشین بیرون آورد، آن را به یک تلفن راه دور وصل کرد، روی اینترنت وارد صفحه ی نـــا ســـا  شد، جایی که می توانست سیستم جستجوی ماهواره ای(جی پی اس ) را فعال کند. منطقه ی چراگاه را مشخص کرد، یک بانک اطلاعاتی با 60 صفحه ی کاربرگ اکسل به وجود آورد و فرمول پیچیده ی عملیاتی را وارد کامپیوتر کرد. بالاخره 150 صفحه ی اطلاعات خروجی سیستم را توسط یک چاپگر مینیاتوری همراهش چاپ کرد و آنگاه در حالی که آنها را به چوپان می داد، گفت:

شما در اینجا دقیقا 1586 گوسفند داری
چوپان گفت: درست است. حالا همان طور که قبلا توافق کردیم، می توانی یکی از گوسفندها را ببری
آنگاه به نظاره ی مرد جوان که مشغول انتخاب کردن و قرار دادن آن گوسفند در داخل اتومبیلش بود، پرداخت. وقتی کار انتخاب آن مرد تمام شد، چوپان رو به او کرد و گفت: اگر من دقیقا به تو بگویم که چه کاره هستی،  گوسفند مرا پس خواهی داد؟
مرد جوان پاسخ داد: آری! چرا که نه؟
چوپان گفت: تو یک مشاور هستی.
مرد جوان گفت: راست می گویی، اما به من بگو که این را از کجا حدس زدی؟
چوپان پاسخ داد: کار ساده ای است. بدون اینکه کسی از تو خواسته باشد، به اینجا آمدی. برای پاسخ  دادن به سوال که خود من جواب آن را از قبل می دانستم، مزد خواستی. مضافا اینکه هیچ چیز راجع به کسب و کار من نمی دانی،

 چون به جای گوسفند، سگ مرا برداشتی!

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91304
نویسنده : فرهام
حتما تا حالا داستانهای کوتاه زیادی خوندید، اما تاحالا فکر کردید که کوتاه ترین داستان کوتاه دنیا چیه و نوشته ی کی ؟

کوتاه ترین داستان کوتاه جهان توسط ارنست همینگوی نوشته شده :
For Sale: Baby Shoes, Never Worn.

برای فروش: کفش بچه، هرگز پوشیده نشده .


گفته میشود ارنست همینگوی این داستان ۶ کلمه ای را برای شرکت در یک مسابقه ی داستان کوتاه نوشته است و برنده ی مسابقه نیز شده است. همچنین گفته میشود که وی این داستان کوتاه را در یک شرط بندی با یکی از دوستانش که ادعا کرده بود که با ۶ کلمه نمیتوان داستان نوشت، نوشته است.

کوتاه ترین داستان ترسناک دنیا نیز داستان زیر میباشد که نویسنده ی مشخصی ندارد !
The last man on earth is sitting alone in his room and all of a sudden a Knock on the door.
آخرین انسان زمین تنها در اتاقش نشسته بود که ناگهان در زدند...!

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 9879
نویسنده : فرهام

جوایز ملی پوشان ایران در صورت صعود به مراحل پایانی جام جهانی فوتبال اعلام شد.بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان ایران و دفتر ریاست جمهوری کشور و مجلس شورای اسلامی؛کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و حامیان مالی و اسپانسرها جوایز ملی پوشان ایران در بازیهای جام جهانی 2014 برزیل به شرح زیر تعین شد:

 

در صورت قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل:به هر بازیکن اصلی مبلغ یک میلیارد تومان + یک دستگاه آپارتمان در شمال شهر تهران + 100 سکه طلا تعلق خواهد گرفت

در صورت صعود به فینال جام جهانی فوتبال: مبلغ 800 میلیون تومان+50 سکه طلا به هر بازیکن اصلی تعلق میگیرد

در صورت صعود تیم ایران به مرحله نیمه نهایی جام جهانی :مبلغ 600 میلیون تومان+25 سکه طلا به هر بازیکن اصلی تعلق میگیرد

در صورت صعود تیم ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی:مبلغ 400 میلیون تومان به هر بازیکن اصلی تعلق میگیرد

در صورت صعود تیم ملی ایران به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی:مبلغ 200 میلیون تومان به هر بازیکن اصلی تعلق خواهد گرفت

در صورت هر پیروزی در مرحله نخست در برابر هریک از سه تیم آرژانتین ، نیجریه و یا بوسنی به ترتیب اهمیت بازی به هر بازیکن تیم ملی فوتبال ایران مبلغ 80 ؛ 60 و 40 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.در صورت تساوی در هر یک از سه بازی مرحله گروهی به ترتیب اهمیت بازی در برابر آرژانتین،نیجریه یا بوسنی بترتیب مبلغ 20 و 15 و 10 میلیون تومان به هر یک از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پرداخت خواهد شد.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بسم الله الرّحمن الرّحیم
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91178
نویسنده : فرهام

کتاب گنج دانایی و غذای روح و جام جهان نماست و اشتیاق به مطالعه  بزرگترین خوشبختی است.......

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بهره گیری از دانش کتاب
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91265
نویسنده : فرهام
کتاب، بیانگر انگیزه بالا، تفکر والا و نشانه استعداد و نبوغ آدمی است. کتاب، مهم ترین گنجینه ای است که با نوشته های دل نشین و زیبای خود، آدمی را به سفرهای دور و نزدیک می برد، با تجربه های زیاد آشنا می کند و جان و دلش را با مطالب سودمند، مصفا می سازد. حال که چنین است، بیایید پس از مطالعه کتاب، پندها و اندرزهای آن را با جان و دل بشنویم و در عرصه حیات اجتماعی، به آن عمل کنیم. مانند کسانی نباشیم که وقت خود را صرف خواندن کتاب کنیم، اما از دانش آن هیچ بهره نگیریم؛ زیرا کسانی که کتاب می خوانند، ولی از پند و اندرز و دانش آن در میدان عمل بهره نمی گیرند، مثل باربرانی هستند که جواهرات را حمل می کنند، ولی نمی دانند چه متاع ارزشمندی را به همراه خود، به این طرف و آن طرف می برند.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



کتاب ، عطر فرح بخش
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91363
نویسنده : فرهام
کتاب، هم چون بستان و گلزاری است که عطر فرح بخش آن، روح و جسم جویندگان دانش، آگاهی و هدایت را نوازش می دهد و از سرچشمه های زلال علم و معرفت سیراب می کند. بر این اساس است که انسان عاقل، گم شده خود را در باغستان های کتاب به جستجو می نشیند و با مطالب نغز و حکمت آموز کتاب، جان و روان خویش را صیقل می بخشد. مطالب شیرین و دل انگیز کتاب، روان بی قرار آدمی را آرامش می بخشد و قلب خسته و شکسته انسان جست وجوگر را التیام می بخشد؛ لذا حضرت علی علیه السلام می فرماید: «کتاب، آرامش دل های جویندگان و تشنگان علم است، آری، کسی که با کتاب، خود را آرامش دهد، هیچ آرامشی را از دست نداده است.»

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



کتاب ، باران رحمت
نوشته شده در 8 تير 1393
بازدید : 91302
نویسنده : فرهام

کتاب، دربردارنده اندیشه ها و تفکرات اندیشه وران و نخبه گان ملت ها و امانت دار عقلانیت و خردورزی است. کتاب، به سان باران رحمتی است که هر انسان تشنه ای می تواند از آن سیراب گردد، جرعه جرعه بنوشد و مزرعه حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را با آن، خرم، آباد و شادان سازد. پس به جاست که همه با هم، قدردان کتاب و مطالعه باشیم، با کتاب انس بگیریم، از جام اندرزها، تجربه ها و معرفت آن بنوشیم تا سرمست دانایی و آگاهی شده و به سوی شاهراه حقیقت، رهنمون شویم.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91436
نویسنده : فرهام



دانلود برنامه فردا دیر است


موضوع: فضای اینترنت،تهدید یا فرصت ( قسمت دوم )


1393/3/21







گفتگوی دکتر اسماعیلی تبار با دکتر هومن نامور و دکتر آرش تقوی




 ((((  پخش زنده برنامه از شبکه سلامت  ))))





دانلود فایل صوتی ( 14.4 مگابایت ) به صورت فایل zip








.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91343
نویسنده : فرهام


کلیپ شوت های خارق العاده ( جذاب و دیدنی )







لینک دانلود از سخن دانلود




منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91290
نویسنده : فرهام



دانلود برنامه صبح و خبر با حضور استاد رائفی پور


موضوع عفاف و حجاب


1393/4/5






  • حجم  203 مگابایت
  • فرمت mp4





منبع: وبسایت استاد رائفی پور - جنبش مصاف

http://masaf.ir/






.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91415
نویسنده : فرهام



دانلود مستند بازی های خاکستری  ( قسمت دوم )


1393/4/4






  • حجم 35.9 مگابایت
  • فرمت mp4

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91313
نویسنده : فرهام


آشنایی با انواع مواد مخدر در برنامه زنده تلویزیونی ( جذاب و دیدنی )








لینک دانلود از سخن دانلود








منبع ویدیوی آنلاین : آپارات

www.aparat.com






.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91397
نویسنده : فرهام



دانلود برنامه فردا دیر است


موضوع: اعتیاد ( قسمت سوم )


1393/4/3





توجه : در ساخت تصویر با از تصاویر سایت ایرنا استفاده شده و شاید تصویر اسکلت از ایرنا یا باشگاه خبر نگاران باشد




گفتگوی دکتر اسماعیلی تبار با دکتر محمدرضا قدیر زاده


 ((((  پخش زنده برنامه از شبکه سلامت  ))))






دانلود فایل صوتی ( با حجم 19.4 مگابایت ) به صورت mp3





.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91499
نویسنده : فرهام



دانلود مستند بازی های خاکستری


سمت اول


1393/4/3



منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91671
نویسنده : فرهام



دانلود برنامه فردا دیر است


موضوع: اعتیاد ( قسمت دوم )


1393/4/1





توجه : در ساخت تصویر بالا یا از تصاویر سایت ایرنا یا باشگاه خبر نگاران  و یا هر دو استفاده شده باشد.



گفتگوی دکتر اسماعیلی تبار با دکتر فرهودیان و دکتر صفاتیان


 ((((  پخش زنده برنامه از شبکه سلامت  ))))





دانلود فایل صوتی ( با حجم 14.8 مگابایت ) به صورت mp3






.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91448
نویسنده : فرهام
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 92351
نویسنده : فرهام

دانلود برنامه فردا دیر است

 

موضوع: دوستی های خیابانی ( قسمت دوم )

 

1393/3/27

 

 






گفتگوی دکتر اسماعیلی تبار با دکتر هومن نامور و دکتر آرش تقوی


 ((((  پخش زنده برنامه از شبکه سلامت  ))))






دانلود فایل صوتی برنامه ( با حجم 15.5 مگابایت ) به صورت mp3



دانلود فایل تصویری برنامه ( با حجم 60.3 مگابایت ) به صورت mp4



منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91465
نویسنده : فرهام

 

 

دانلود برنامه فردا دیر است

 

موضوع: دوستی های خیابانی ( قسمت اول )

 

1393/3/25

 




 تبا
گفتگوی دکتر اسماعیلیر با دکتر هومن نامور و دکتر آرش تقوی


 ((((  پخش زنده برنامه از شبکه سلامت  ))))





دانلود فایل صوتی برنامه به صورت فایل zip  ( با حجم 15.1 مگابایت )





 

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91442
نویسنده : فرهام



دانلود برنامه فردا دیر است


موضوع: فضای اینترنت،تهدید یا فرصت


1393/3/18







گفتگوی دکتر اسماعیلی تبار با دکتر هومن نامور




 ((((  پخش زنده برنامه از شبکه سلامت  ))))


دانلود فایل صوتی با حجم ( 10.3 مگابایت ) به صورت zip









.

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم



بازدید : 91320
نویسنده : فرهام



دانلود فایل صوتی گفتگوی شبکه خبر


موضوع بد حجابی



منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم